Zasilanie gazowe nie jest wyłączną domeną dla silników benzynowych. Paliwo gazowe wykorzystuje się także do zasilania silników wysokoprężnych (diesla). Zastosowanie LPG pozwala na obniżenie kosztów eksploatacji oraz zmniejszenie emisji szkodliwych związków zawartych w spalinach.

Działanie instalacji polega na precyzyjnym zmniejszaniu dawki ON (diesla) i zastępowaniu go tańszym paliwem gazowym przy utrzymaniu wymaganych parametrów pracy silnika.

Oszczędności na kosztach eksploatacji sięgają 25%, ale do tego dochodzą inne korzyści: wzrost mocy i momentu o 20-30%, obniżenie poziomu hałasu, poprawa elastyczności, wydłużenie żywotności podzespołów silnika oraz spadek zawartości szkodliwych związków i cząstek stałych.

Bazowy układ zasilania ON (diesel) funkcjonuje na silniku bez dokonywania jakichkolwiek zmian w jego budowie. Podczas eksploatacji kierowca za pomocą przełącznika może wybrać pracę tylko na ON (diesel) lub pracę w systemie Dual Fuel (diesel + Gaz).

Adaptacja na zasilanie dwupaliwowe Dual Fuel polega na montażu elementów instalacji gazowej w komorze silnika oraz dodatkowych zbiorników na paliwo gazowe.

Na zasilanie Dual Fuel może pracować dowolny silnik wysokoprężny zarówno w pojazdach jak i aplikacjach stacjonarnych. 

 

 

Realizacja: MAXIGRAF